St. Petersburg, dag 11 (09-06)

Wat valt er over vandaag te vertellen? We hadden een onmogelijke huiswerkopdracht: Waarom denk je dat de Russen Moskou een derde Rome noemen? Wie het weet mag het zeggen!
Ik heb maar een antwoord geschreven op de vraag of ik in Petersburg zou kunnen leven?
Het is een prachtige stad, je raakt niet uitgekeken en er zijn nog zoveel musea te bezoeken. De zomer is prettig, alleen dit jaar een beetje te nat naar mijn zin. Maar dat eindeloze licht - het is nu ongeveer van een tot drie uur ’s nachts donker. (De foto is van kwart voor elf 's avonds) Daardoor slaap ik toch onrustig slaap. En de gedachte aan de winter, als er maar vier uur licht is per dag en het vriest dat het kraakt is afschrikwekkend.
Dus Floris, ik kom toch maar weer naar huis.
Maar eerst nog wat souvenirs gekocht.








En deze passen wel in m'n koffer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten